Astronomie · PalmOS software · Roosteren · Informatica · Windows software · Natuurkunde · Wiskunde · Meteorologie · Fietsen · Diversen

Informatica

Algemeen
lesmateriaal 4H/4V
lesmateriaal 5V/5H
lesmateriaal 5H/6V
lesmateriaal: Verdie
PO: Programmeren
PO: Projecten
PO: Werkstukken
PO: CT
PO: Afgerond
tips: Algemeen
tips: Delphi
tips: Delphi (2)
tips: Logo
tips: NSBasic
tips: OpenOffice
links: Software
links: websites
cc: Voorlopig
cc: Voorlichting
cc: Lokaalgeboden
cc: Excursies
cc: Puzzels
Haiti
tips: Small Basic
PO: Programmeren2008
PO: Programmeren2009
PO: Programmeren2010
PO: Programmeren2011
Gamemaker

Gamemaker

 

Spellen

 

Geit-kool-wolf

oktober 2010

 

Download hier het gamemaker-bestand.

 

 

 

Spidermaze

november 2010

 

Download hier het gamemaker-bestand.

 

 

 

paper planes

december 2010

 

Download hier het gamemaker-bestand.

 

 

 

cubix

januari 2011

 

Download hier het gamemaker-bestand.

 

 

Moeilijkere onderwerpen waarin je je kunt verdiepen

 

Uitlijnen van een bewegend object op vaste lijnen/kolommen.

Hoe geef je een object niet alleen een positie (x,y) maar ook een kijkrichting?

Hoe maak je twee aparte scorelijsten?

Laat een karretje van opzij gezien door een wereld rijden.

 

 

 

Andere spelideeën

 

 

Zon en natuur

januari 2011

In ieder geval al planten die groeien en een zon die schittert.

 

Download hier het gamemaker-bestand.

 

 

 

Paxon

januari 2011

 

todo: nog uploaden

 

Sjoelen

januari 2011

 

todo: nog uploaden

 

 

kerstboomversieren

januari 2011

 

Op een speelveld staat een kerstboom (rechts) en een doos met kerstballen (links).

Op de achtergrond is een besneeud winterstafereel te zien.

In de doos zitten maximaal zes soorten kerstballen en een piek.

Voor de boom staat een ladder. Een kerstman loopt tussen de kerstboom en de doos op en neer om de kerstballen in de boom te hangen.

 

Van de kerstman bestaan minimaal drie afbeeldingen:

- linker- en rechts zijaanzicht

- achteraanzicht.

 

De atibuten die in de boom gehangen worden verschijnen willekeurig.

De piek komt één keer uit de doos.

 

Als de kerstman tegen een bal of piek loopt pakt hij deze op als hij nog niets in de hand heeft.

 

Als de kerstman onderaan de ladder staat kan hij omhoog. Op bepaalde hoogtes kan hij naar links of naar rechts om een bal op te hangen.

De gemakkelijkste oplossing is dat de ladder verschuift. Het is mooier als de kerstman naar links of naar rechts rijkt.

 

Alleen op lege punten in de boom kan een kerstval gehangen worden. Als je de piek niet bovenin zet valt hij kapot.

 

Extra mogelijkheden:

- als je de bal naast een bal met een andere kleur hangt: plus één punt extra

- als de bal ernaast wel dezelfde kleur heeft: min één punt

 

In hogere levels:

- valt een kerstbal stuk als deze nog niet gepakt is voor de volgende kerstbal uit de doos komt.

- nieuwe ballen verschijnen sneller

- minder kleuren voor de ballen: 6, 5, 4

- als je over een opgehangen bal loopt valt deze stuk

 

 

 

dynamaze

januari 2011

 

In een rooster gaan at random muren open. Door dit rooster moet je je een weg banen van de ingang naar de uitgang.

 

escape

januari 2011

 

Op het speelveld bewegen rechthoeken van verschillende grootes. Je moet met de muis zo lang mogelijk tussen deze obstaksel blijven manouvreren zonder geraakt te worden.